چجوری جذاب و موفق باشیم؟؟ | رفتار حرفه ای

چجوری جذاب و موفق باشیم؟؟ | رفتار حرفه ای

اصول جذب، اصول موفقیت، جلب توجه، جذابیت، موفق بودن
چجوری جذاب و موفق باشیم؟؟ | رفتار حرفه ای

چجوری جذاب و موفق باشیم؟؟ | رفتار حرفه ای

اصول جذب، اصول موفقیت، جلب توجه، جذابیت، موفق بودن

چجوری وقتی اصلا حوصله نداریم برای کنکور درس بخونیم؟؟


دیشب یه ایمیلی داشتم که پرسیده بودن  وقتی علاقه ای به درس خوندن نداریم حوصله نداریم نا امید و افسرده ایم و تحت فشاریم چیکار کنیم چون کنکوره مهمه


من راهکاری که خودم ازش استفاده کردم و پیشنهاد میکنم


1- به این فکر نکن که عقبی و بقیه چقد جلو ان


2- با کسایی که بهت فشار میارن برای درس خوندن یا مدام آیه ی یاءس میخونن که عقبی پس کی میخوای شرو کنی رابطه تو کم کن و اجازه نده این حرفا پیش بیاد و چیزی بگن.

 

3- بی توجه به حجم مطالب و زمان باقی مونده شروع کن دقیق و عمیق بخونی

یه بار با صدای بلند بخون و بعد قسمت به قسمت بخون و تست های ساده بزن


4- عجله نداشته باش و صبور باش و نخواه روز اول مطالب زیاد یا زمان زیادی درس بخونی. هر شروعی و هر پیشرفتی حتی اندک قابل تحسینه


5- اگه میبینی خیلی طول میکشه تا یه درس مثلا شیمی یا یه درس سخت و یاد بگیری نا امید نشو چون دفعه ی اوله و داری عمیق میخونی انقد طول میکشه دفعه های دوم به بعد چون قبلا عمیق خوندی سرعتت میره بالا چون فقط داری یادآوری میکنی


6- یه درس سخت و طولانی مثل زیست یا شیمی که طولانی و سخته رو برای خوندن امروز مدنظر قرار بده و هر قسمتش رو که خوندی یه استراحت کن و یه عمومی یا یه درس کوتاه تر و ساده تر بخون اما تخصصی نه.


7- نیم ساعت بخون ده دقیقه استراحت کن

نیم ساعت تخصصی بخون ده دقیقه استراحت کن یا یه عمومی بخون


در کل این که به خودت فشار نیار

هفته ای ام یه روز کامل به خودت استراحت بده قدم بزن با ددوستات برو بیرون بگرد فیلم ببین کتاب بخون یا هر کاری که دوست داری انجام بده


تفریح هم لازمه. همیشه باید یه چیزی باشه که با علاقه ی کامل انجامش بدی. 

و نظم هم خیلی مهمه سعی کن به درس خوندنت نظم بدی

مثلا من پنجشنبه شب ها کلا سریال های ایرانی خارجی تو کامپیوتر نگاه میکنم چون خیلی دوست دارم فردا هم که جمعه است یا آزمون قلم چی یا سنجش دارم که با روحیه ی خوبی میرم یا قراره صبح مرور کنم درسامو و بعدازظهر ام کتاب معمولا رمان میخونم شب دوباره اهداف هفته ی آینده ام و می نویسم و یکمش و شروع میکنم

هدف هایی که تعیین میکنم به این صورته که کتاب هایی که قلم چی امتحان میگیره رو در نظر میگیرم و برای هر کتاب یه درسایی رو انتخاب میکنم یعنی کتاب هارو از رو برنامه ی قلم چی و مباحثی که باید بخونم از خودم. 

موفق باشید

نظرات 1 + ارسال نظر
witty boy جمعه 15 آبان 1394 ساعت 21:07

سلام مرسی ب خاطر مطالب اموزنده تون....من امسال کنکوریم و فعلا هیچی نخوندم...از اول مهر میگم دیگه واقعا میخونم....اخر شب میشه و میگم دیگه از فردا شروع میکنم هه...امشب هم میگم از فردا شروع میکنم...تا ببینیم چی میشه

امیدوارم دوباره سر بزنی و این چیزی که میگم و ببینی
"فقط کتاب بردار و شروع کن" فقط یه کتاب بردار شروع کن و اصلا نمیخواد برنامه بریزی چه درسی تا کجا چه زمانی
پناه بر خدا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد